Γεννήθηκε στην Αθήνα. Δημοσίευσε ποίηση (πρόσφατα, Εποχή Παραδείσου, Τα εικονίσματα ), δοκίμια (Ποίηση σε μικρόψυχους καιρούς), ένα μυθιστόρημα (Ο άνθρωπος του λεωφορείου), μεταφράσεις (Ρεμπώ, Λωτρεαμόν κ.ά.). Για τη σκηνή μετέφρασε Ευριπίδη, Σαίξπηρ, Ρακίνα, Ροστάν, Κλωντέλ, Λαμπίς, Σάφφερ, Κούσνερ, Terrence Mc Nally κ.ά. και διασκεύασε τη Φόνισσα του Παπαδιαμάντη, τη Μεγάλη χίμαιρα του Καραγάτση κ.ά. Τιμήθηκε με βραβεία: Βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης, Βραβείο Ποίησης του περιοδικού Διαβάζω 1998 και 2008 κ.ά. Μεταφράστηκε στο εξωτερικό. Το 2016 έλαβε από τη Γαλλική Κυβέρνηση το παράσημο του Ιππότη των Γραμμάτων και των Τεχνών.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΔΟ
ΤΩΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ
Σύνθεση κειμένου: Στρατής Πασχάλης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Ο Δημήτρης Τάρλοου εμπνέεται από το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου Εις την Οδό των Φιλελλήνων και προτείνει μια παράσταση, στην οποία η ποίηση μετατρέπεται σε δράση, ο θάνατος σε ηδονή και το σκοτάδι διαλύεται κάτω από το υπέρλαμπρο ελληνικό φως.
Ο Στρατής Πασχάλης, που υπογράφει τη σύνθεση του κειμένου, ενώνει με μοναδικό τρόπο την ποίηση με το θέατρο.
Εις την Οδό των Φιλελλήνων γεννιέται ξαφνικά μια αντιφατική εικόνα: Ιούλιος, μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας και την κίνηση του δρόμου διακόπτει μια επικήδεια πομπή. Οι επιβάτες ενός αστικού λεωφορείου, που περιμένουν την πομπή να περάσει, νιώθουν τις αισθήσεις τους να λιώνουν από τον συνωστισμό της σάρκας και τον ανελέητο καύσωνα. Ο ποιητής ταυτίζοντας τις δύο εικόνες, συνειδητοποιεί τη σχέση έρωτα και θανάτου. Αίφνης η ζωή αποκτά άλλο νόημα, αφού ο έρωτας –σε όλες τις εκφάνσεις του– συμβαίνει διαρκώς στα παρασκήνια της καθημερινότητας...
Το κείμενο της παράστασης αποτελείται από διαφορετικά ποιήματα, που καλύπτουν το σύνολο της λυρικής μας παράδοσης από τη Σαπφώ μέχρι τον Σολωμό, από τον Καβάφη μέχρι τον Ελύτη. Διαφορετικές μεταξύ τους ποιητικές διάλεκτοι, καθημερινές εικόνες, πανάρχαιες τελετουργίες, το γλωσσικό και το πολιτιστικό παρελθόν μας συναιρούνται για να υμνήσουν τον έρωτα, την απόλυτη αξία του ελληνικού πνεύματος, που καθιστά τα πάντα κ ο ι ν ά. Όπως και τη Δόξα. Κοινή.
Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Θέατρο Πορεία 1η σεζόν από 27 Ιανουαρίου έως 12 Μαρτίου 2020 (οι παραστάσεις διακόπηκαν λόγω covid-19)
Θέατρο Πορεία 2η σεζόν από 9 Ιανουαρίου έως 3 Απριλίου 2023
ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
- ΣΤΗΡΙΞΕ ΜΑΣ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗΗ πρόσβαση στο αρχειακό υλικό επιτρέπεται μόνο σε φίλους και υποστηρικτές του Θεάτρου Πορεία. Επιλέξτε "ΣΥΝΔΕΣΗ" για να συνδεθείτε ή "ΕΓΓΡΑΦΗ" για να δημιουργήσετε νέο λογαριασμό.
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & VIDEO
- ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
-
24.1.2023, LifoΧρήστος ΠαρίδηςΗ ποίηση όπως θεατροποιείται από αυτά τα νέα παιδιά αποτελεί για μένα μια από τις ελάχιστες στιγμές θεατρικής μυσταγωγίας στο αθηναϊκό θέατρο εδώ και καιρό. Με στίχους λιγότερο ή περισσότερο γνωστούς, που καθαγιάζονται χάρη στην κίνηση των σωμάτων και την κωδικοποιημένη δράση. Μια πληρέστατη θεατρική βραδιά χωρίς συγκρούσεις, υπερήρωες και ανούσιες νίκες. Μόνο ο θρίαμβος της γλώσσας...
-
30.3.2023, monopoli.grΣτέλλα ΧαραμήΔεν έχασε τo σφρίγος της παρότι έμεινε «στον πάγο» για δυο χρόνια – καθώς υπήρξε παράσταση – παιδί της πανδημίας. Όμως, η δραματουργική σύνθεση μερικών εμβληματικών ποιημάτων χάρη στην διασκευή του Στρατή Πασχάλη και την γενναία πρωτοβουλία του Δημήτρη Τάρλοου να φτιάξει μια αφήγηση βασισμένη πάνω τους, γεννάει μια από τις ωραιότερες παραστάσεις της φετινής σεζόν και του ρεπερτορίου του «Πορεία», συνολικά. Ο ποιητικός λόγος που υμνεί τον έρωτα (με αφορμή τη συλλογή της «Οκτάνας» του Ανδρέα Εμπειρίκου), η μουσική της Λήδας Μανιατάκου και ο διονυσιακός ‘χορός’ των επτά νέων ηθοποιών
-
culturenow, 2.2.2023Tόνια ΤσαμούρηΟ Δ. Τάρλοου έστησε μια παράσταση η οποία ξεχειλίζει ποίηση και συναίσθημα...ο Δ. Τάρλοου θυμίζει τη σημασία του έρωτα στην ζωή. Στη ζωή, η οποία είναι τόσο πεζή και μίζερη και καταπλακώνει την επιθυμία κάτω από τόνους δυστυχίας, απελπισίας και απόγνωσης... Μια ομάδα νέων ανθρώπων... υπό την καθοδήγηση του έμπειρου και καλού Θανάση Δόβρη... ενσαρκώνουν τον έρωτα επί σκηνής. Η άνεση με την οποία μιλούν τους στίχους, κάνοντας την ποίηση καθημερινή και αναγκαία στην προσπάθειά τους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους είναι υποδειγματική και εξαιρετική...
-
7.2.2022, monopoli.grΣτέλλα ΧαραμήΜε μοντέρνα ματιά, φιλτραρισμένη έντονα από την αίσθηση του ονείρου, ο Δημήτρης Τάρλοου, σκηνοθετεί μια παράσταση που δοξάζει τον έρωτα ως ανθρώπινη υπέρβαση και διδάσκει στους ηθοποιούς του να λειτουργούν εξίσου υπερβατικά ως φορείς αυτού του ποιητικού λόγου...
-
elculture.gr, 4.2.2023Πέπη ΝικολοπούλουΟ Δημήτρης Τάρλοου καταφέρνει ένα μικρό θεατρικό θαύμα επί σκηνής συγκεντρώνοντας σωστά επιλεγμένα κείμενα αλλά και νέους, ταλαντούχους συντελεστές που με την ορμή και τη ζωντάνια που τους διακατέχει, δίνουν πνοή σε κάθε στίχο, σε κάθε λέξη. Μια παράσταση παρηγοριά στη σταδιακή αποδυνάμωση και τον πιθανό θάνατο της ελληνικής γλώσσας, ελπίδα στο αδιέξοδο του διαδικτυακού χάους που υπονομεύει τη γλώσσα μας...
-
31.1.2023, in.grΜαρία ΚωνσταντοπούλουΟ ερωτικός λόγος της ελληνικής μας γλώσσας σε μια παράσταση που ανοίγει τους κάλυκες της ψυχής...οι Μάιρα Γραβάνη, Αδελαΐδα Κατσίδε, Βίκυ Κατσίκα, Αυγουστίνο Κούμουλο, Διονύση Πιφέα, Αρετή Τίλη, Ορέστη Χαλκιά να απαγγέλλουν ποιήση, να κινούνται πότε σαν αερικά και πότε γεμάτοι δυναμισμό φλεγόμενοι νεανίες, πότε να μιλά μόνο μετο σώμα τους, δίχως λόγια. Και ταξιδεύουμε παράλληλα μαζί τους σε στίχους ποίησης που γίνονται θέατρο και μια απόλυτη έκρηξη συναισθημάτων να ξεχύνεται από τη σκηνή στους θεατές...
-
05.03.2020, Αθηνόραμα****Τώνια ΚαράογλουΜια ωδή στον έρωτα, που έχει κάτι από τον αισθησιακό λόγο του Εμπειρίκου και τη ζωγραφική του Τσαρούχη. Μια περφόρμανς που… γίνεται η ίδια σκηνική ποίηση… Ο έρωτας, η ομορφιά της νιότης, η ηδονή και ο αισθησιασμός αναδεικνύουν την υπερβατική δύναμη της ποίησης πέρα από πολιτικές ορθότητες… Σκηνικό κομψοτέχνημα, που ζημιώνεται μόνο όταν… προσγειωνόμαστε στο εδώ και το τώρα.
-
16.03.2020, Εφημερίδα των ΣυντακτώνΓρηγόρης ΙωαννίδηςΛειτουργεί παρηγορητικά ο λόγος [των Στρατή Πασχάλη και Δημήτρη Τάρλοου]. Γιατί θυμίζει πως ζωή και έρωτας υπάρχουν παντού και υπήρξαν πάντα... Αυτό είναι το πραγματικά πρωτότυπο σε ό,τι συνέβη στο «Πορεία». Η ποίηση πέρα από τα κλισέ μιας «ποιητικής βραδιάς» και ενός «ανθολόγιου» έγινε γιορτή κατάφασης και αισιοδοξίας… Είναι τέλος πάντων μια δημόσια λειτουργία αυτό που γίνεται, μια τελετή που δεν λέει αλλά σημαίνει την ταυτότητα του ανθρώπου… Εικόνες ικανές να μεταφράζουν τη μια ποίηση, της γλώσσας, σε μια άλλη, της εικόνας και να μεταβάλλουν τη σκοτεινή πραγματικότητα σε φως. Με αυτά τα δύο εργαλεία, τον θίασο και το φως, ο Τάρλοου πειραματίζεται τελικά πάνω στο με ποιον τρόπο μπορεί να παρουσιαστεί επί σκηνής η ουσία της ποίησης χωρίς την παράθλαση κάποιας «ερμηνείας» ή ενός «νοήματος». Αν στο μέλλον συνεχίσει στην ίδια προβληματική, μπορεί να φτάσει κάποτε στις πηγές του Συμβολισμού, σε μια δημιουργία ικανή να μεταφέρει πράγματα που ούτε ερμηνεύονται, ούτε «διδάσκονται» – κι ωστόσο, παραμένουν λαλίστατα...
-
14.03.2020, vakxikon.grΚ. Γ. ΒασιλείουΗ 60νταπεντάλεπτη Δόξα Κοινή θα μείνει, ως εμβληματική πρωτοπορία, με την οποία η ανάδειξη του ελάχιστου, του μικρού, της στιγμής, τράπηκε σε ουσιώδη, διδακτική, ανυπέρβλητη, συγκροτημένη θεατρική αναλαμπή, υπό μια γοητεύουσα, ως άγνωστη, ακριβολόγο, συναρπαστική, απόμακρη καθαρεύουσα, όπως ο πρωτεργάτης του υπερρεαλισμού ήθελε. Η εμπνευσμένη σπουδή της σάρκας και της απώλειας, δηλαδή η πορεία από το έρεβος στο εκτυφλωτικό σύμπαν, κάτω από ελεγειακή ποιητική διάλεκτο, δημιούργησε μια έξοχη, απαστράπτουσα θεατρική εμπειρία.
-
25.12.2020, ΤΟ ΒΗΜΑΜυρτώ Λοβέρδου«Δόξα κοινή» στο Πορεία από τον Δημήτρη Τάρλοου και τον Στρατή Πασχάλη και μια ομάδα νέων ηθοποιών. Μια εμπνευσμένη παράσταση γεμάτη ποίηση και αυτοσχεδιασμό, με αφετηρία το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου «Εις την Οδόν των Φιλελλήνων»…
-
03.03.20, cityculture.grΒαγγέλης ΡαφτόπουλοςΈνα ποιητικό-θεατρικό άθλο απολαύσαμε στο θέατρο Πορεία... Στην ελληνική ποιοτική ποίηση δόθηκε πνοή, έκφραση, κίνηση από τον θαυματοποιό σκηνοθέτη, που... κατόρθωσε να αναδείξει ένα καινούργιο θεατρικό είδος με θαυμαστή επιτυχία... Μια παράσταση ολοκληρωμένη στις λεπτομέρειες, τεκμηριωμένη στις σημασίες και κυριαρχική στο κλίμα της, απέδειξε ότι ήταν εξαντλητικά προετοιμασμένη.
-
26.02.2020, In2life.grΔημήτρης ΓλύστραςΗ Δόξα Κοινή είναι μια ολόφρεσκη παράσταση που αφήνει ένα γλυκό και τρυφερά ελληνικό αίσθημα στον θεατή. Με σκηνοθεσία,... τολμηρή και ευφάνταστη δημιουργείται μια παράσταση ελαφριά σαν αεράκι και γάργαρη σαν τα ρυάκια της ελληνικής φύσης. Γιατί η Δόξα Κοινή αναβλύζει ελληνικό άρωμα και κάνει τον θεατή να σκεφτεί πόση από την ελληνικότητα είναι τελικά οι ποιητές της και τι σημαίνει να καμαρώνεις που λίγη από την παράδοση αυτού εδώ του τόπου είναι και δική σου... Οι ερμηνείες, πολύ καλές και απόλυτα συμβατές με το πνεύμα του έργου, δείχνουν μια ομάδα δουλεμένη τόσο στη σκηνή όσο και εκτός αυτής... Το έργο και η ίδια η παράσταση μάς λένε πως δεν φοβούνται να δείξουν την αμηχανία τους απέναντι στον έρωτα και τα συστατικά του: αναλογίζονται δημόσια και, έμμεσα, προτρέπουν τον θεατή να κάνει το ίδιο. Δεν είναι άλλωστε ο έρωτας μια «κοινότητα», κάτι που μάς δοξάζει από κοινού; Ξεχωριστή αναφορά... στην εξαιρετική μουσική της Λήδας Μανιατάκου... και στα κουστούμια των Αλέξανδρου Γαρνάβου και Τζίνας Ηλιοπούλου.
-
23.02.2020, ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣΜυρτώ ΛοβέρδουΗ παράσταση στη σκηνή του Πορεία αποτελεί την απόδειξη μιας εξαιρετικά πρωτότυπης και χορταστικής εκδοχής όπου η ποίηση γίνεται πράξη. Την ακούς, τη βλέπεις, την αισθάνεσαι, τη βιώνεις. Επιλεγμένα με προσοχή, τα ποιήματα γίνονται μικρές θεατρικές στιγμές που μπλέκονται μεταξύ τους...... Σαν Χορικό, υπό τους ήχους της μουσικής αλλά και της ίδιας της ποίησης γίνονται ένα για να χωριστούν και να ενωθούν ξανά... Ο τρόπος που ο Τάρλοου αντιμετωπίζει τη σοβαρότητα του υλικού, με καθαρότητα και χωρίς καμία νύξη σοβαροφάνειας, καθιστά τη "Δόξα Κοινή" μια παράσταση υψηλού επιπέδου και πλούσια σε συγκινήσεις.
-
23.02.2020, ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑΧρύσα ΦωτοπούλουΟ θεατής που παρακολουθεί την παράσταση "Δόξα Κοινή"... βιώνει μια εμπειρία ξεχωριστή. Μια εμπειρία που θα κρατήσει για πάντα και θα μπορεί να ανακαλεί τα κατάλληλα όπλα μέσα του για να την ανατέμνει... Ποτέ άλλοτε η ποίηση δεν επισημάνθηκε ως εργαλείο ζωής και μοιραία κατάληξη όσο σε αυτή την παράσταση. Ο θίασος, όλοι νέοι άνθρωποι που η αρμονική τους συνύπαρξη πολλές φορές μοιάζει με καταιγιστικό πίνακα ζωής. Τα ηχοτοπία της Λήδας Μανιατάκου ολοκληρώνουν μια ατμόσφαιρα ευγένειας, Η Εύα Μανιδάκη δημιούργησε ένα σκηνικό ίδιο με ό,τι μπορεί να απαθανατίσει ο φακός ενός σπουδαίου φωτογράφου.
-
18.02.2020, fragilemag.grΠαναγιώτης ΚαλυβίτηςΟ Στρατής Πασχάλης κεντάει με δεξιοτεχνία μια σύνθεση διαφορετικών ποιητικών διαλέκτων... Η εμπνευσμένη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Τάρλοου έρχεται να απογειώσει το εγχείρημα που ως έρως «έλθοντ’ έξ οράνω», συνομιλώντας απευθείας με τον Ανατόλι Βασίλιεφ… Επιλέγει να δημιουργήσει εικόνες για να αναδείξει αυτό που… διακινεί μέσα μας ο στίχος, και όχι να τον επαληθεύσει… αφήνοντας στον θεατή το αποτύπωμα μιας εμπειρίας αιώρησης, μιας διερώτησης εάν αυτό που είδε υπήρξε, ή όχι.
-
17.02.2020, AthensVoiceΣτέφανος Τσιτσόπουλος...Καμιά φορά ο έρως παράγει θερμότητα πιο μεγάλη κι από τις λάβες των κρατήρων στα ηφαίστεια. ...Μια παράσταση με μυστικό χαρακτήρα, μια τελετή μύησης στον κόσμο της αγάπης και της σάρκας άνευ ορίων και άνευ όρων. ...Αυτό που κυνήγησε να αποτυπώσει ο Δημήτρης Τάρλοου στο «Δόξα Κοινή» δεν είναι τόσο η απόδοση των στίχων των ποιητών μας με τρόπο θεατρικό, μεταφρασμένους σε εικόνα και πράξη δηλαδή, αλλά την επαλήθευσή τους. Του συναισθήματος που παράγουν, του ρίγους που σε διαπερνά όταν τους διαβάζεις ή σ’ τους διαβάζουν. Και νομίζω πως αυτό που ονειρεύτηκε από την αρχή ο Τάρλοου κατάφερε να το πραγματώσει. ...Ο Στρατής Πασχάλης δούλεψε το έργο με τις λέξεις κι όχι με τις ιδέες. Κι ο Τάρλοου δούλεψε τις λέξεις με το συναίσθημα που παράγουν, που προξενούν. ...Πίστη στην ποίηση, παράδοξες εικόνες, μαγικά ατμοσφαιρική μουσική, ζωντανή όπως τη μεταδίδουν οι Λήδα Μανιατάκου, που συνέθεσε νότες και θορύβους, μαζί με τον Μάριο Παπούλια, που εκτελεί. ...Ένα θέαμα ακριβείας. Στο Θέατρο Πορεία, τώρα.
-
17.02.2020, tetragwno.grΕιρήνη ΔρίβαΕβδομήντα λεπτά ατόφιας, καθαρής, υπέροχης ποίησης δοσμένη σκηνοθετικά με τρόπο τέτοιο που χωρίς να χάσει στιγμή από την αυθεντικότητα της γίνεται τόσο σύγχρονη και οικεία που προσωπικά θεωρώ αποτελεί πρόταση για κάθε νέο άνθρωπο που θέλει να αισθανθεί και να «κλέψει» λίγο από την μαγεία του ποιητικού λόγου. ...Ο Δημήτρης Τάρλοου δεν φοβήθηκε την δύναμη των συμβολισμών, αντιθέτως την ανέδειξε. Ο τρόπος του άμεσος. Κατάφερε να ενώσει σκηνή και πλατεία, χωρίς όμως να γειώσει την θεατρική πράξη. Από την άλλη, η τεχνογνωσία και η αστείρευτη πίστη στον λυρισμό και την ίδια την ποίηση, που μόνο ένας ποιητής όπως ο Στρατής Πασχάλης μπορεί να διακρίνει και να αναδείξει, δημιούργησαν νέο ελεγειακό είδος. Καιρός η ποίηση να βγει στους δρόμους, στην έφηβη και ώριμη επιθυμία μας για κάτι τόσο όμορφο και ανώτερο, που δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια είτε από άποψη είτε από έλλειψη παιδείας υπάρχει μια τάση ακραίου ρεαλισμού που τίποτα πρωτοποριακό δεν έχει να επιδείξει, πλην εύκολων εντυπωσιασμών και θορυβωδών, υπέρ-μεγεθυμένων εγωισμών. Η παράσταση Δόξα Κοινή είναι μια σπουδή, χωρίς τίποτα το ακαδημαϊκό, πάνω στον έρωτα, τον λόγο και την ομορφιά. Μια πρόταση που συγκεντρώνει εμπνευσμένους δημιουργούς και το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε παρά να είναι εξαιρετικό!
-
14.02.2020, popagandaΌλγα ΣελλάΘεατροποιείται η ποίηση; Ναι, όταν υπάρχει έμπνευση (Δημήτρης Τάρλοου) και γνώση (Στρατής Πασχάλης). Και στη «Δόξα κοινή» υπήρχε. ...Ασφαλώς ήταν μια γοητευτική, απελευθερωτική θεατρική εμπειρία, μικρή και δυνατή «σαν την έμπνευση. Δεν την προλαβαίνεις δυστυχώς πάντοτε». Οι συντελεστές της παράστασης, την πρόλαβαν.
-
11.02.2020, ΤΑ ΝΕΑΜυρτώ ΛοβέρδουΟ συντηρητισμός απουσιάζει από τη «Δόξα Κοινή», έχοντας αντικατασταθεί με μιαν αλήθεια και μια ακεραιότητα… Είναι τολμηρή η παράσταση, όχι γιατί αγκαλιάζει και εκπέμπει έναν αισθησιασμό αλλά γιατί έχει την πρόθεση να κάνει οικεία την ποίηση. Και κυρίως γιατί το καταφέρνει… Ο θίασος, μια χούφτα νέων ανθρώπων, έδωσαν ζωή σε κάθε λέξη – εξαιρετικοί ένας προς έναν. Είναι, πράγματι, εντυπωσιακό το αποτέλεσμα στο Πορεία: η «Δόξα Κοινή» είναι μια πλήρης θεατρική εμπειρία… που γεννά κάτι σπάνιο: Μια αίσθηση ψυχικής ανάτασης, που την παίρνεις μαζί σου φεύγοντας.
-
01.02.2020, TA ΝΕΑΣταμάτης Φασουλής...Ο Δημήτρης Τάρλοου ζητάει το ανέφικτο. Ονειρεύτηκε μια παράσταση βασισμένη σε ποιητικά κείμενα. Δεν είναι στοίχημα. Είναι σάλτο μορτάλε. Πώς στάθηκε όρθιος, ευθυτενής, γαλήνιος να δεχτεί το στεφάνι του νικητή. Πέτυχε το ακατόρθωτο. Δεν είδαμε μια βραδιά με ποίηση. Παρακολουθήσαμε έκθαμβοι ένα εξαιρετικό θεατρικό ολοκληρωμένο έργο. Ενα έργο με ήρωες, δράση, αγωνία, αγαλλίαση, χιούμορ, δραματική ένταση και εικόνες από τα πιο έγχρωμα όνειρά μας. Μια στιγμή λίγο πριν το χειροκρότημα σαν να σταμάτησε ο χρόνος και κάπως σαν κάτι «απ' αλλού φερμένο» έμοιασε να αιωρείται λίγες σπιθαμές πάνω από το έδαφος...