Σας ενημερώνουμε ότι η χρήση των cookies επιτρέπει την αρτιότερη περιήγησή σας στην ιστοσελίδα μας. Επιλέξτε «Αποδοχή Cookies» για να συνεχίσετε ή «Περισσότερες Πληροφορίες» για να δείτε λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies.

Περισσότερες Πληροφορίες
ENGLISH ΕΛΛΗΝΙΚΑ

18 Νοεμβρίου 2020
«Νοσταλγώ την ανεμελιά και επιθυμώ υγεία»
article image
ΑΡΘΡΑ

Ερχεται στις 22 Νοεμβρίου μέσω live streaming η «Ευρυδίκη» της Σάρα Ρουλ στο Θέατρο Πορεία, ένα συγκινητικό έργο, σκηνοθετημένο ως underground μιούζικαλ από τον Δημήτρη Τάρλοου, με την πρωτότυπη μουσική της Κατερίνας Πολέμη να ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής από ένα εμπνευσμένο σύνολο ηθοποιών και μουσικών.

Το Θέατρο Πορεία δεν το βάζει κάτω. Και σ’ αυτόν τον εγκλεισμό επιλέγει την επικοινωνία με το κοινό αξιοποιώντας κάθε δυνατό τρόπο. Η κανονική πρεμιέρα της παράστασης αναβλήθηκε για ποιος ξέρει πότε, όμως καθώς ο νέος κύκλος των real time live streaming στο Θέατρο Πορεία ξεκίνησε, ήρθε και η ώρα της «Ευρυδίκης». Το δράμα της Αμερικανίδας συγγραφέως Σάρα Ρουλ θα κάνει πρεμιέρα διαδικτυακά στις 22 Νοεμβρίου στις 9 το βράδυ μέσω live streaming.

Η παράσταση, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, είναι μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις της τελευταίας δεκαετίας για το Θέατρο Πορεία, με πολλά βραβεία και εξαιρετικές κριτικές. Η πολυβραβευμένη Σάρα Ρουλ εμπνέεται από τον γνωστό ελληνικό μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης και γράφει ένα σύγχρονο έργο που με χιούμορ και ευαισθησία μιλάει για την παντοτινή αγάπη και τα λεπτά όρια που χωρίζουν τη ζωή από τον θάνατο.

Ενα συγκινητικό έργο, σκηνοθετημένο ως underground μιούζικαλ, με την πρωτότυπη μουσική της Κατερίνας Πολέμη να ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής από ένα εμπνευσμένο σύνολο ηθοποιών και μουσικών. Στον ρόλο της Ευρυδίκης η Κόρα Καρβούνη, του πατέρα της ο Γιάννης Νταλιάνης και του Ορφέα ο Λαέρτης Μαλκότσης.

«Δεν χωράει αμφιβολία ότι ζούμε τον πιο δύσκολο χειμώνα των τελευταίων δεκαετιών» λέει ο Δημήτρης Τάρλοου. «Τα διαδοχικά lockdowns, αναπόφευκτα ίσως αλλά πάντως οδυνηρά, έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στο κοινωνικό σύνολο. Ο ρόλος του θεάτρου στην παρούσα φάση είναι κομβικός, καθώς προσφέρει όχι μόνο ανακούφιση στο κουρασμένο πνεύμα μας, αλλά και ψυχική ανάταση! Τις τρεις εβδομάδες που επετράπη η απευθείας επαφή μας με το κοινό αυτό φάνηκε πεντακάθαρα. Η μυσταγωγία και η υψηλή συγκίνηση ήταν παρούσα χωρίς καμία έκπτωση στην υγειονομική ασφάλεια. Συνεχίζουμε… Το Πορεία αφήνει ανοιχτή την πόρτα επικοινωνίας με το κοινό. Είμαστε βέβαιοι ότι θα περάσουμε και αυτόν τον εγκλεισμό μαζί. Με θέατρο και με μουσική. Γιατί μόνο έτσι θα αντέξουμε».

Η Ευρυδίκη είναι μια ηρωίδα που η Κόρα Καρβούνη αγάπησε και συμπόνεσε για τα ελαττώματά της: «Η παράσταση της Ευρυδίκης είναι μία παράσταση που ενώ διαδραματίζεται στον Κάτω Κόσμο και μιλά για τον θάνατο, ουσιαστικά καταφέρνει το αντίστροφο, γίνεται ένας ύμνος στη ζωή, ένα εγκώμιο της αξίας της ζωής. Ο θεατής πιστεύω πως φεύγοντας από αυτή την παράσταση αναθεωρεί την ίδια του την καθημερινότητα, βλέπει διαφορετικά οτιδήποτε έχει ως δεδομένο στη ζωή του και την εκτιμά με άλλο μάτι. Ο Δημήτρης Τάρλοου θέλησε να δημιουργήσει μια ποιητική παράσταση που συνομιλεί με τη μουσική, την οποία συνέθεσε η Κατερίνα Πολέμη. Πρόκειται ναι μεν για ένα μιούζικαλ στον Αδη, ταυτόχρονα όμως είναι μια συγκινητική παράσταση που δεν προσπαθεί να εκμαιεύσει το συναίσθημα, αλλά του επιτρέπει να ρέει αβίαστα.

Παίζοντας την Ευρυδίκη νιώθω και εγώ συγκίνηση. Είναι μια ηρωίδα που αγαπώ και τη συμπονώ για τα ελαττώματά της. Η μουσική της Κατερίνας Πολέμη είναι αναμφίβολα βαθιά ουσιαστική και γι’ αυτό ειδικά το βαλς του Ορφέα εγγράφεται στο αυτί του θεατή. Η Σάρα Ρουλ βασίζεται στον μύθο επιθυμώντας να μιλήσει για κάτι πολύ προσωπικό: τη δυσκολία να αποχωριστεί μια κόρη τον πατέρα και να συνάψει σχέση με έναν άλλον άντρα. Χρησιμοποιεί το απόλυτο ερωτικό ζευγάρι για να τονίσει την αδυναμία της δέσμευσης, την πολυπλοκότητα των σχέσεων».

Οι πρωτοφανείς συνθήκες που ζούμε όλοι λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία μοιάζει με πόλεμο, λέει η Κόρα Καρβούνη. «Βιώνουμε όλοι κάτι πρωτοφανές και πρωτόγνωρο σε παγκόσμιο επίπεδο. Εγώ το αποκαλώ πόλεμο με έναν αόρατο εχθρό. Αυτό που μαθαίνουμε με τον πιο σκληρό τρόπο είναι πως πλέον δεν έχουμε κανέναν έλεγχο πάνω σε τίποτα. Δεν ορίζουμε τη ζωή μας, γεγονός που δημιουργεί φόβο και ανασφάλεια. Φοβάμαι πως ο μεγαλύτερος κίνδυνος αυτής της πανδημίας είναι η ψυχική υγεία των ανθρώπων. Νοσταλγώ την ανεμελιά και επιθυμώ υγεία».

Μέσα στη σημερινή συγκυρία οικονομικής και επαγγελματικής ανασφάλειας που επιβαρύνει ιδιαίτερα τους καλλιτέχνες, η Κόρα Καρβούνη λέει πως η τέχνη δεν είναι απλώς διέξοδος για τον άνθρωπο αλλά και λύση.

«Οι καλλιτέχνες έχουμε πληγεί βαθιά σε κάθε επίπεδο - ψυχολογικό, επαγγελματικό, καλλιτεχνικό, βιοποριστικό. Η τέχνη είναι αναγκαία περισσότερο από ποτέ. Η τέχνη ψυχαγωγεί. Αν ετυμολογήσει κάνεις τη λέξη, μπορεί να συνειδητοποιήσει πόσο απαραίτητη είναι σε μια συνθήκη ανθρώπων έγκλειστων. Αν είχα μια επιτελική θέση στην κεντρική διοίκηση του τόπου μας, ο πολιτισμός θα ήταν προτεραιότητά μου και όχι κάτι τριτεύον.

Η Ελλάδα κάποτε γέννησε τον πολιτισμό, τώρα εύχομαι να μην τον σκοτώσει. Διδάσκω υποκριτική κι αυτό που προσπαθώ είναι να μεταδώσω στα νέα παιδιά την αγάπη που έχω για την υποκριτική τέχνη, αλλά και την ευθύνη τού να είσαι ηθοποιός. Είναι ένα πολύ σοβαρό παιχνίδι το να παίζεις θέατρο και ένα πολύ σκληρό επάγγελμα. Τα νέα παιδιά οφείλουν να είναι ενήμερα για τη θεατρική πραγματικότητα».

Έφη Μαρίνου, Εφημερίδα των Συντακτών, 18.11.2020

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ