Σας ενημερώνουμε ότι η χρήση των cookies επιτρέπει την αρτιότερη περιήγησή σας στην ιστοσελίδα μας. Επιλέξτε «Αποδοχή Cookies» για να συνεχίσετε ή «Περισσότερες Πληροφορίες» για να δείτε λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies.

Περισσότερες Πληροφορίες
ENGLISH ΕΛΛΗΝΙΚΑ

12 Σεπτεμβρίου 2019
Συνεχής «Πορεία» ανοδική για το θέατρο του Δημήτρη Τάρλοου
article image
ΑΡΘΡΑ

Ένα θέατρο που ενεργοποιεί τον φανατικό θεατρόφιλο και μυεί τις νέες γενιές στη μαγεία του θεάτρου, συνεχίζει να προτείνει ο Δημήτρης Τάρλοου στο Θέατρο Πορεία. Ο κύκλος του ολοένα και διευρύνεται, όπως μας είπε ο σκηνοθέτης και ιδρυτής του θεάτρου, πριν επισημάνει πως: «Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλους εμάς στο Πορεία, καθώς κλείνουμε 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα θεατρικά πράγματα του τόπου. Μέσα σ’ αυτές τις δύο δεκαετίες υλοποιήσαμε πολλούς από τους στόχους μας, με κυριότερο αυτόν της καθιέρωσης του ρεπερτορίου».

Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις δυνατές επαναλήψεις που άξιζαν την προσοχή του κοινού και τρεις νέες παραγωγές. Ο αριθμός των ηθοποιών και των περφόρμερ που θα περάσουν φέτος από τη σκηνή της οδού Τρικόρφων είναι σαράντα και παράλληλα με τις παραστάσεις υπάρχουν κι άλλες δράσεις που αξίζουν της προσοχής μας. Μια από αυτές είναι η Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής, που εγκαινιάζεται φέτος με υπεύθυνους δύο σημαντικούς Έλληνες δραματουργούς, τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και τον Θανάση Τριαρίδη.

Επανέρχονται δυναμικά

Σε επανάληψη θα παιχτεί «Το Ευχαριστημένο», το υπέροχο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Μαρίνας Καραγάτση ένα σχόλιο στην ελληνική οικογένεια και το αναπόφευκτο της ύπαρξης-συνύπαρξής που μας συγκίνησε απεριόριστα. Αν δεν το έχετε δει εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία καθώς θα κλείσει τον επιτυχημένο τριετή κύκλο του με 13 τελευταίες παραστάσεις από τις 20 Σεπτεμβρίου.

Ο εμβληματικός «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Στάνκογλου επανέρχεται χωρίς τη Ζέτα Μακρυπούλια στους πρωταγωνιστές, αλλά με την Βασιλική Τρουφάκου που την αντικαθιστά. Την απαιτητική παραγωγή παρακολούθησαν πέρυσι πάνω από 35.000 θεατές και όπως μας είπε ο Δημήτρης Τάρλοου που υπέγραψε την εξαιρετική σκηνοθεσία, πέρασε και σε κάποιες ακόμα αλλαγές στο καστ, που βοήθησαν τόσο εκείνον όσο και τους ηθοποιούς να ανακαλύψουν νέες πτυχές στους χαρακτήρες και στην ατμόσφαιρα. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 9 Οκτωβρίου κι αν κρίνουμε από το περσινό sold-out είναι καλό να φροντίσετε έγκαιρα τα εισιτήρια.

Outsider που συζητήθηκε το «Ύψωμα 731» του Άρη Μπινιάρη, μια θαρραλέα ματιά πάνω στα δεινά του πολέμου, μετά τη συμμετοχή του σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, θα παιχτεί για 10 τελευταίες παραστάσεις από τις 4 Νοεμβρίου. Ο Άρης Μπινιάρης μίλησε με συγκίνηση για τις παραστάσεις που δόθηκαν ιδιαίτερα στην Ιταλία και πριν από μερικές εβδομάδες μοιράστηκε μαζί την σπουδαία εμπειρία του, την οποία αξίζει να διαβάσετε στο κείμενο που έγραψε για το «α».

Νέα στοιχήματα

Με αφορμή την ολοκαίνουργια παραγωγή «Δόξα κοινή» ο Δημήτρης Τάρλοου μας αποκάλυψε πως μια από τις επιθυμίες του για τα επόμενα χρόνια είναι να ασχοληθεί με το ποιητικό θέατρο. Και σίγουρα, το ανέβασμα της παράστασης με κείμενα που συνέθεσε ο Στρατής Πασχάλης σηματοδοτεί μια καλή αρχή. Ο ίδιος μάλιστα χαρακτήρισε το έργο ως ένα «Μεγάλο ποίημα φτιαγμένο από μεγάλα ποιήματα». Βασίζεται σ’ ένα αγαπημένο ποίημα του Δημήτρη Τάρλοου, το «Εις την οδόν των Φιλελλήνων» του Ανδρέα Εμπειρίκου, το οποίο εμπλουτίζεται με αποσπάσματα ποιημάτων κάποιων εκ των σημαντικότερων εκπροσώπων της ελληνικής ποίησης (Σαπφώ, Χορτάτσης, Κάλβος, Σολωμός, Καβάφης, Σεφέρης, Καρυωτάκης, Πολυδούρη, Λαπαθιώτης, Ελύτης, Καββαδίας, κ.ά.). Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 27 Ιανουαρίου με πρωταγωνιστές τους: Ηλιάνα Μαυρομάτη, Άρη Μπαλή, Γιάννη Νταλιάνη, Σίσσυ Τουμάση κ.ά.

Σημαντική στιγμή για το Πορεία πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι φέτος η συνεργασία με το Θίασο Κανιγκούντα- προτσές και συγκεκριμένα τη Μαρία Μαγκανάρη, τη σκηνοθέτιδα που έχει κάνει άλματα από την εποχή που ξεκίνησε ως συνεγάτιδα του Γιάννη Λεοντάρη. Σκηνοθέτις με ισχυρή άποψη, μετρημένη και γεμάτη ιδέες θα ανεβάσει τη «Νύχτα της Ιγκουάνα» του Τενεσί Ουίλιαμς, ένα έργο που δεν βλέπουμε συχνά ν’ ανεβαίνει στις ελληνικές θεατρικές σκηνές. Γραμμένο το 1961, θεωρείται το τελευταίο μεγάλο έργο του αμερικανού δραματουργού, το οποίο ξεφεύγει από τον ρεαλισμό και διερευνά τα ψυχικά τοπία των προσώπων μέσα απ' το συμβολικό και το μεταφυσικό στοιχείο. Πολύ ωραίο το καστ απαρτίζεται από τους Κώστα Βασαρδάνη, Θανάση Δόβρη, Ανθή Ευστρατιάδου, Βίκυ Κατσίκα, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κεχαγιόγλου και Γιώργο Μπινιάρη. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 22 Απριλίου.

Μια ακόμα νέα παράσταση-δρώμενο που φιλοξενήσει το Πορεία είναι το «Heliotopia». Μια παράσταση της Κορίνας Κόκκαλη, αποτυπώνει το βίωμα της απώλειας και την δύναμη που απαιτείται για να συνεχίσουμε τη ζωή μας ή να την χτίσουμε από την αρχή. Στις 16, 17, 23 & 30 Δεκεμβρίου στη σκηνή θ’ ακολουθήσουμε τη σωματική αφήγηση της Μελίσσα (Ειρήνη Φαναριώτη), μέσα σ’ ένα διαρκή διάλογο με ζωντανή μουσική (Κατερίνα Πολέμη) και τις ηχογραφημένες φωνές των γυναικών από το Δίκτυο «Μέλισσα».

Μια καινοτόμα κίνηση δημιουργίας

Τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής εγκαινιάζει φέτος στο Πορεία με υπεύθυνους δύο σημαντικούς Έλληνες δραματουργούς, τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και τον Θανάση Τριαρίδη. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία που απαντά στο αίτημα του ελληνικού θεάτρου για την τόνωση της σύγχρονης θεατρικής γραφής και θεωρούμε δεδομένο ότι από τους κόλπους του θα προκύψουν νέες συγγραφικές φωνές. Οι δύο συγγραφείς εργάζονται παράλληλα για αρκετό καιρό στον τομέα αυτό, σε διάφορα Εργαστήρια Θεατρικής Γραφής (Χατζηγιαννίδης: Εθνικό Θέατρο/ Ίδρυμα Κακογιάννης/ «Σχόλη» Εκδόσεων Πατάκη/ Ανοιχτό Πανεπιστήμιο - Τριαρίδης: Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Harvard/ Ίδρυμα Κακογιάννης/ Εργαστήρια Πυροδότησης Ευρασίας). Η Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής θα ξεκινήσει στις αρχές Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητους μεταξύ τους ετήσιους κύκλους (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Φυσικά, δεν θα λείψουν οι παράλληλες εκδηλώσεις που οργανώνει το θέατρο, συζητήσεις, ανοιχτές πρόβες, φιλοσοφικά brunch, μουσικές παραστάσεις, και πολλά άλλα!

Μαρία Κρύου, Αθηνόραμα, 12/9/2019

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ