Ο Γιώργος Οικονόμου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Bristol Old Vic. Αφού εργάστηκε στην Αγγλία δίπλα σε σημαντικούς ανθρώπους του θέατρου όπως ο Ian Mc Kellan και η Jannet Suzman συνεργάστηκε με τον Γιάννη Τσαρούχη στην σκηνοθεσία των Επτά επί Θήβας του Αισχύλου και σκηνοθέτησε τον Δημήτρη Χορν στο Χιτ της Φρανσουάζ Ντορέν. ‘Έχει
σκηνοθετήσει μεγάλο αριθμό παραστάσεων κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό κι έχει συνεργαστεί με αξιόλογους ηθοποιούς. Επίσης έχει σκηνοθετήσει σειρές και πολλά ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση και διδάξει υποκριτική σε σχολές
του εξωτερικού. Το Prima Facie είναι ο έβδομος μονόλογος που σκηνοθετεί ( Εγώ δεν του Βασίλη Αλεξάκη με τον Κωνσταντίνο Τζούμα, Ο Ιβάν και τα σκυλιά με τον Άρη Σερβετάλη , Bitch Boxer με την Ελίνα Ρίζου κα) . Αντιλαμβάνεται το Prima Facie ως μια τεράστια καλλιτεχνική πρόκληση κι είναι ευτυχής που σκηνοθετεί ένα τόσο σημαντικό σύγχρονο έργο με πρωταγωνίστρια την Λένα Παπαληγούρα και μια εκλεκτή ομάδα ταλαντούχων συντελεστών.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
της Suzie Miller
Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου
Το παγκόσμιο θεατρικό, εκδοτικό και δικαστικό φαινόμενο «PRIMA FACIE» για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Με βραβείο Olivier το 2022 στο West End του Λονδίνου και βραβείο Tony το 2023 στο Broadway της Νέας Υόρκης, το θεατρικό έργο της σπουδαίας νομικού Suzie Miller που έχουν ήδη παρακολουθήσει μισό εκατομμύριο θεατές σε περισσότερες από τριάντα χώρες σε όλο τον κόσμο την τελευταία πενταετία και που άλλαξε παγκοσμίως τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει τη σεξουαλική κακοποίηση, έρχεται φέτος στη χώρα μας, σε μια ολοκαίνουργια παραγωγή στο Θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, με τη Λένα Παπαληγούρα στον συγκλονιστικό ρόλο της δικηγόρου Tessa Ensler.
Μια παραγωγή της διεθνούς εταιρείας «Trish Wadley Productions» και του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως» σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Πορεία, υπό την αιγίδα του British Council και των Πρεσβειών Αυστραλίας και Μεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα.
Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή του παιχνιδιού. Και τα καταφέρνει. Πάντα τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι». Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Και καθοδηγούμενη από την πίστη της στο νομικό πλαίσιο και στο δικαίωμα για δίκαιες δίκες, δεν υπάρχει τίποτα που να αγαπά η Tessa περισσότερο από τη συγκίνηση που της χαρίζει το να αθωώνει πελάτες. Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της πάει τρομερά στραβά. Και η απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση. Και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν. Η Tessa αμφισβητεί όλα όσα πίστευε, καθώς συνειδητοποιεί ότι οι νόμοι είναι φτιαγμένοι από άντρες. Και πως όλη η ηθική αντίληψη γύρω από τα όρια της σεξουαλικής κακοποίησης καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο, μέσα από τις απόψεις της πατριαρχικής εξουσίας για αυτό το ζήτημα.
«Ένα από τα πιο ηλεκτρισμένα και καθηλωτικά θεατρικά έργα των τελευταίων ετών» (DAILY BEAST)
«Τόσο επίκαιρο και ταυτόχρονα τόσο διαχρονικό» (EVENING STANDARD)
«Ένα έργο που εκθέτει ανεπανόρθωτα το κατεστραμμένο σύστημα δικαιοσύνης. Ένα έργο που δεν μπορούμε -δεν πρέπει- απλά να το παρακολουθήσουμε, αλλά μας καλεί να δράσουμε και να τα αλλάξουμε όλα» (THE GUARDIAN)
Το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο PRIMA FACIE (στη νομική ορολογία «εκ πρώτης όψεως») της Suzie Miller είναι το έργο που άλλαξε παγκοσμίως από το 2019 τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης αντιμετωπίζει τη σεξουαλική κακοποίηση. Μετά την τεράστια επιτυχία του ως θεατρικό έργο, διασκευάστηκε από τη συγγραφέα σε μυθιστόρημα, το οποίο είναι ήδη παγκόσμιο best seller, ενώ η ομώνυμη ταινία ξεκινάει γυρίσματα εντός του 2024.
Από 29 Οκτωβρίου 2024
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα & Τρίτη 21:00
* 2 & 3 Δεκεμβρίου στις 20:00
Τιμές Εισιτηρίων:
Διακεκριμένη ζώνη: 23 ευρώ, A’ ζώνη: 20 ευρώ, Β’ ζώνη: 18 ευρώ, Γ’ ζώνη (μειωμένης ορατότητας): 15 ευρώ
Εκπτωτικά εισιτήρια: Senior (άνω των 65): 16 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων, ΑμεΑ*: 15 ευρώ
*Για τα εισιτήρια ΑμεΑ είναι απαραίτητη η επικοινωνία με το ταμείο του θεάτρου
** Ισχύουν ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις
Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά, χωρίς διάλειμμα
ΑΓΓΛΙΚΟΙ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΙ
(*απαραίτητη η επικοινωνία με το ταμείο του θεάτρου για κράτηση συγκεκριμένων θέσεων)
ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
ΤΡΙΤΗ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
ΤΡΙΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025
ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025
ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025
ΤΡΙΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025
*Trigger Warning - στην παράσταση περιλαμβάνεται περιγραφή βιασμού
* *Στην παράσταση γίνεται χρήση ατμού haze
Μια παραγωγή της Trish Wadley Productions και του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως»
Συμπαραγωγός: Θέατρο Πορεία
Υπό την αιγίδα του British Council και των Πρεσβειών Αυστραλίας και Μεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα.
www.trishwadleyproductions.com || https://en.wikipedia.org/wiki/Prima_Facie_(play)
-
Aθηνόραμα, 29.11.2024Τώνια Καράογλου...Το έργο αναδεικνύεται στη ζωηρή σκηνοθεσία του Γιώργου Οικονόμου, ο οποίος δεν αρκείται σε μία "απλή" απόδοση. Η παράστασή του έχει ενέργεια, ρυθμό, εντάσεις και συναισθηματικές διαβαθμίσεις, διαχέεται στην πλατεία με πάθος. Φυσικά, έχει και μια πολύ καλή Λένα Παπαληγούρα στην πρώτη ελληνική ερμηνεία του ρόλου, η οποία, αεικίνητη και γεμάτη ενέργεια, κάνει τη σκηνή και το έργο κτήμα της. Σε μια σημαντική ερμηνευτική στιγμή, η ηθοποιός αλλάζει προσωπεία, διαθέσεις και συμπεριφορές, "δημιουργεί" απολύτως τις επιμέρους καταστάσεις του έργου, τις διαμορφώνει με το σώμα, τη φωνή και την ψυχή της, αναδεικνύει το χιούμορ, το σαρκασμό, την ειρωνεία, τον κυνισμό και την οδύνη του...
-
mytheatro.gr, 3.12.2024Κάτια Σωτηρίου...Η ικανότητα της Παπαληγούρα να μετατοπίζεται ανάμεσα στον ακατέργαστο συναισθηματικό πόνο και την ατσάλινη αποφασιστικότητα είναι εξαιρετική, παρασύροντας το κοινό στην εσωτερική της πάλη. Είναι σε αυτές τις στιγμές ευπάθειας που το ταλέντο της λάμπει περισσότερο, καταφέρνει να προκαλέσει ενσυναίσθηση ενώ προκαλεί τους θεατές να αντιμετωπίσουν τις δικές τους προκαταλήψεις και τους κοινωνικούς κανόνες...Είναι μια παράσταση που όλοι θα έπρεπε να δουν – όχι μόνο για την θεατρική – αισθητική της αξία, αλλά και για τη βαθιά της κοινωνική σημασία.