Απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ (υποτροφία Α. Παπαδάκη) και αριστούχος απόφοιτος του διεπιστημονικού μεταπτυχιακού προγράμματος των τμημάτων Θεατρικών Σπουδών (ΕΚΠΑ) και Μουσικών Σπουδών (Ιόνιο Πανεπιστήμιο). Εργάζεται ως θεατρολόγος από το 1997 (βοηθός σκηνοθέτη, επιμελήτρια προγραμμάτων, δραματολόγος παραστάσεων, μεταφράστρια θεατρικών έργων, δραματουργός), έχοντας συνεργαστεί με τους Γ. Χουβαρδά, Στ. Λιβαθινό, Μ. Μαρμαρινό, Δ. Τάρλοου, O. Korsunovas, Κ. Ρήγο, Α. Φωνιαδάκη, Δ. Καραντζά, Κ. Ευαγγελάτου, C. Graužinis, Γ. Καλαβριανό, Α. Δανέζη-Κνούτσεν, Γρ. Καραντινάκη, Σ. Λιούλιου, με το Εθνικό Θέατρο, τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, την ομάδα όπερας The Medium Project, κ.ά. Με το θέατρο Πορεία συνεργάζεται από το 1999.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
της Μαρίνας Καραγάτση
σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Η διασκευή του μυθιστορήματος, που μετατρέπει τους απολογητικούς, απολογιστικούς και συγχωρητικούς μονολόγους σε πλήρες θεατρικό έργο και που υπογράφει η Έρι Κύργια, μας μεταφέρει στο σπίτι της οικογένειας του συγγραφέα Μ. Καραγάτση. Μέσα σε τρεις ημέρες αγρύπνιας του λογοτέχνη και μέσα από το βλέμμα της μικρής Μαρίνας, αποκαλύπτονται όλα όσα στοίχειωσαν και πλήγωσαν μία από τις πιο γνωστές οικογένειες της Ελλάδας, ή απλώς μία οικογένεια. Και αν οι σκοτεινές στιγμές υπερέχουν των φωτεινών, η συμφιλίωση με το παρελθόν αποδεικνύεται ο μόνος δρόμος.
Διάρκεια: 90 λεπτά, χωρίς διάλειμμα
Θέατρο Πορεία 1η σεζόν από 22 Φεβρουαρίου έως 3 Ιουνίου 2018
Θέατρο Πορεία 2η σεζόν από 21 Σεπτεμβρίου έως 7 Οκτωβρίου 2018
Θέατρο Πορεία 3η σεζόν από 20 Σεπτεμβρίου έως 6 Οκτωβρίου 2019
On demand προβολή: 5 Μαρτίου έως 30 Μαΐου 2021
Πρόγραμμα περιοδείας 2019:
- Λεμεσός, Θέατρο Ριάλτο, Τρίτη 5 Μαρτίου
- Θεσσαλονίκη, Θέατρο Αυλαία, Δευτέρα 1 Απριλίου & Τρίτη 2 Απριλίου
- Ιωάννινα, Πνευματικό Κέντρο, Τρίτη 9 Απριλίου
- Πάτρα, Θέατρο Απόλλων, σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, Δευτέρα 6 Μαΐου & Τρίτη 7 Μαΐου
- Σύρος, Θέατρο Απόλλων, σε συνεργασία με το Δήμο Σύρου-Ερμούπολης, Τρίτη 11 Ιουνίου
* Η παράσταση πραγματοποιήθηκε με την αρωγή του Ιδρύματος «Αντώνιος Ε. Κομνηνός» και όλα τα έσοδα διατέθηκαν στον «Σύλλογο Καρκινοπαθών και Φίλων Κυκλάδων». - Ηράκλειο Κρήτης, θέατρο Τεχνόπολις, Παρασκευή 21 & Σάββατο 22 Ιουνίου
- Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου, Σάββατο 17 Αυγούστου
Στο θέατρο Πορεία τις 2 πρώτες σεζόν τον ρόλο της Νίκης Καραγάτση έπαιζε η Ειρήνη Δράκου.
ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
- ΣΤΗΡΙΞΕ ΜΑΣ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗΗ πρόσβαση στο αρχειακό υλικό επιτρέπεται μόνο σε φίλους και υποστηρικτές του Θεάτρου Πορεία. Επιλέξτε "ΣΥΝΔΕΣΗ" για να συνδεθείτε ή "ΕΓΓΡΑΦΗ" για να δημιουργήσετε νέο λογαριασμό.
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & VIDEO
- ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
-
15.10.2019 - https://www.fractalart.gr/Χρύσα ΝικολάκηΗ Mαρίνα Καραγάτση κατορθώνει να συγχωρέσει, να περιχωρήσει όλα τα κακώς κείμενα της οικογένειας της, να αφουγκραστεί το λυγμό των παθών της και να απαντήσει με την γραφή της στον πληγωμένο παιδικό της εγωισμό… Κατορθώνει με την εσωτερική της φωνή που παίρνει σάρκα στο χαρτί και μορφή στο σανίδι να ξεπεράσει τον αυταρχισμό του θαυμαστού κατά τ’ άλλα πατέρα της, αφού τολμά να αφηγηθεί άλλοτε με κατάνυξη και άλλοτε με πάθος την ιστορία μιας από τις σημαντικότερες οικογένειες της γενιάς του 50. Απομυθοποιεί με αυτό τον τρόπο την εικόνα του ιδεατού στους πνευματικούς ανθρώπους της εποχής αποδίδοντας τους την φθαρτή γήινη όψη τους, οδηγώντας μας να ταυτιστούμε με τους προκείμενους αντιήρωες… Η πρωταγωνίστρια του έργου, Σίσσυ Τουμάση, επιδίδεται μοναδικά στην ερμηνεία του ρόλου της. Όλοι, ένας προς ένας ο Χρήστος Μαλάκης ως Καραγάτσης, η Ειρήνη Δράκου ως Νίκη Καραγάτση, η Σμαράγδα Σμυρναίου ως γιαγιά Νίνα, η Καίτη Μανωλιδάκη ως υπηρέτρια Λασκαρώ αποδίδουν ερμηνευτικά εξαίσια το πρωτότυπο βασισμένοι στην καθοδήγηση του σκηνοθέτη Ταρλοου.
-
15.05.2018 - http://harddog-sport.blogspot.grΔιονύσης ΒραϊμάκηςΘαρραλέο και αποκαλυπτικό κείμενο και σκηνοθεσία… Μια παράσταση που σε γεμίζει θέατρο…, πληρότητα που σε κατακλύζει φεύγοντας Ο Δημήτρης Τάρλοου δούλεψε όλο αυτό το υλικό, ανθρώπινο και μη, με έμπνευση και, φαντάζομαι, με ανυποχώρητη επιμονή στις πρόβες. Έκανε πολύ προσεκτική επιλογή των ηθοποιών… και σμίλεψε την παράστασή του με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια…Ο Χρήστος Μαλάκης… επιβλητικός, με στεντόρεια φωνή στα ξεσπάσματά του, ισοπεδωτικός όταν επιτιμούσε τη 14χρονη Μαρίνα (την ενσάρκωσε με τρυφερότητα, αγνότητα και κατανόηση για τον πατέρα της, η Σίσσυ Τουμάση), έδωσε ζωντάνια σε έναν «Δημητράκη»-φόβητρο για όλους στο σπίτι. Η Σμαράγδα Σμυρναίου… απέδωσε θαυμάσια τη γιαγιά-αρχόντισσα της Άνδρου… Η Ειρήνη Δράκου έβγαλε τη γλυκύτητα, τη σεμνότητα, τη στωικότητα και την απέραντη κατανόηση της ζωγράφου Νίκης Καραγάτση για τον άνδρα της. Η Καίτη Μανωλιδάκη –ίσως σε έναν ρόλο ζωής– ορθώνει στη σκηνή μια συναρπαστική Λασκαρώ…
-
09.05.2018 - ΕστίαΦαίδρα ΒασιλάκηΗ παράστασις… η οποία φέρει την υπογραφή του Δημήτρη Τάρλοου..., παρουσιάζει την ιστορία σαν ένα… ρεαλιστικό παραμύθι… που παρασύρει τον θεατή στην πλοκή του και τον συγκινεί αναδεικνύοντας τις οικογενειακές αξίες και δίχως να καταφεύγει σε μελοδραματισμούς. Η σκηνοθεσία είναι άρτια, ευρηματική… Εντυπωσιακός στον ρόλο του Καραγάτση ο Χρήστος Μαλάκης…, η Ειρήνη Δράκου ερμηνεύει έξοχα την… Νίκη Καραγάτση, η Σμαράγδα Σμυρναίου… διαθέτει στυλ και αρχοντιά, η Καίτη Μανωλιδάκη, πληθωρική και με έντονο ταμπεραμέντο…, η Σίσσυ Τουμάση… ευαίσθητη και λεπτεπίλεπτη.
-
04.05.2018 - ΑθηνέαΝτέπυ ΚορεντίνηΗ σκηνοθετική προσέγγιση του Δημήτρη Τάρλοου… αφήνει τα συναισθήματα να δημιουργηθούν από το κοινό. Ακολουθώντας τα χνάρια της μνήμης, επικεντρώνεται στην ποιοτική σκηνική παρουσίαση των συγγενών του και στην ηχηρή μετάδοση των ιστοριών που τους συνδέουν. Από τα highlight της παράστασης είναι η τελευταία παραδεισένια σκηνή όπου... ο Τάρλοου δημιουργεί ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, απολογητικού και εξαγνιστικού χαρακτήρα, επιβεβαιώνοντας ότι οι μοναδικές ομορφιές είναι προνόμιο του θανάτου.… Η επιλογή του καστ αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα ατού της παράστασης.
-
19.4.2018 - Αθηνόραμα ****Μαρία Κρύου…Μια σκηνοθεσία που καταθέτει πολύ προσεκτικά, δίχως μελοδραματισμούς, ένα πορτρέτο-ψυχογράφημα για κάθε χαρακτήρα του έργου, δίνοντάς μας τις απαραίτητες πληροφορίες για το παρελθόν του και τη σχέση του με τα άλλα πρόσωπα. Με ιδιοφυή τρόπο, η δράση περιορίζεται στο σαλόνι μιας ευκατάστατης οικείας, όπως συμβαίνει σε πάρα πολλά έργα του αστικού θεάτρου… Είναι λάθος να εγκλωβιστεί κάποιος μόνο στην παρατήρηση της προσωπικότητας του Καραγάτση. Το έργο δείχνει πολλά περισσότερα… [Τη Νίκη Καραγάτση] ερμηνεύει έξοχα η Ειρήνη Δράκου… Ο Χρήστος Μαλάκης ως Καραγάτσης είναι σαν να συνάντησε ένα συναρπαστικό alter ego επί σκηνής, σοφά στιλιζαρισμένη… η Σμαράγδα Σμυρναίου…, η Σίσσυ Τουμάση δίνει μια ερμηνεία λεπτής ευαισθησίας…, αποκάλυψη… και η Καίτη Μανωλιδάκη.
-
17.4.2018 - TA ΝΕΑΜυρτώ ΛοβέρδουΗ επιτυχία του «Ευχαριστημένου» ξεκινά από την εξαιρετική δουλειά που έκανε η Έρι Κύργια, η οποία πήρε στα χέρια της το βιβλίο για να το παραδώσει σκηνικά διασκευασμένο στον σκηνοθέτη. Ο Δημήτρης Τάρλοου, μέσα από την (και αυτή τη φορά) καίρια διανομή του, ζωντάνεψε τους συγγενείς του. Δίχως καμία διάθεση διόρθωσης ή ωραιοποίησης… μέσα από μικρές, έξυπνες κινήσεις μπόλιασε με υπόγειο χιούμορ την παράσταση… Ο Χρήστος Μαλάκης ερμηνεύει τον Καραγάτση και του «μοιάζει» με τρόπο σχεδόν μεταφυσικό… μεστή και ουσιαστική [η] γιαγιά της Σμαράγδας Σμυρναίου…, η Νίκη της Ειρήνης Δράκου, μια φιγούρα βγαλμένη πραγματικά από τον κόσμο της τέχνης… Η παράσταση στο Πορεία δεν είναι καθαρό θέατρο: είναι μια γυμνή φέτα ζωής επί σκηνής, μια τολμηρή προσωπική μαρτυρία. Γι’ αυτό και έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία και αξία.
-
19.03.2018 - Εφημερίδα των ΣυντακτώνΓρηγόρης ΙωαννίδηςΣπουδαία εργασία της Έρις Κύργια -μεταξύ άλλων όφειλε να μεταποιήσει σε σκηνική πράξη το χωρίς πλοκή πρωτότυπο… Ο Δημήτρης Τάρλοου... παρεμβάλει το πέπλο της ανάμνησης και την αισθητική του ονειρικού θεάτρου. Θέλει μια μνήμη που να εξαχνώνεται στο «Πορεία», με τα κομψά κοστούμια της Ελένης Μανωλοπούλου, κάτω από τους έξοχους φωτισμούς του Αλέκου Αναστασίου... Ο Χρήστος Μαλάκης είναι φτυστός ο Μ. Καραγάτσης – έντονος και ουσιαστικά απροσπέλαστος... Στην ταπεινή Λασκαρώ της Καίτης Μανωλιδάκη αντικατοπτρίζεται η ευαισθησία της Μαρίνας... Η κόρη του Καραγάτση για τους αδικημένους θέλησε εξαρχής να γράψει και για αυτούς τελικά έγραψε... Στο «Πορεία», όταν το θέατρο υπηρετεί την «πραγματικότητα», παρεμβάλλει ένα φίλτρο ονείρου. Όταν αντίθετα στο δεύτερο μέρος φανερώνει νεκρούς, τους παρουσιάζει χωρίς ενδιάμεσα, θυμίζοντας πως η σκηνή είναι το ιερό εκείνο σημείο όπου οι νεκροί μπορούν να συναντηθούν με τους ζωντανούς. Αυτό σημαίνει εξαγνισμός: καθώς το νερό πέφτει από τις κληματαριές της Παραδείσου, η μνήμη καθαρίζει και τα πρόσωπά της λάμπουν συμφιλιωμένα.
-
10.03.2018 - artplay.grΌλγα ΣελλάΟ Δημήτρης Τάρλοου, σεβόμενος απολύτως το κείμενο της Μαρίνας Καραγάτση… έδωσε μια πιο τρυφερή διάσταση στην παράσταση από την ευθεία αλήθεια του βιβλίου, ακόμα και σε πολύ δύσκολες στιγμές… Χωρίς να κρύβει γεγονότα. Χωρίς να εξωραΐζει συμπεριφορές... Όλα… συμβαίνουν πίσω από ένα διάφανο πέπλο (σκηνικά-κοστούμια Ελένη Μανωλοπούλου, που κινήθηκαν εύστοχα ανάμεσα στη ρεαλιστική αναπαράσταση και στο άπιαστο όνειρο)… Επέλεξε να αναπαραστήσει τα πρόσωπα… όπως αποτυπώθηκαν από τον φωτογραφικό φακό ή από το πινέλο της Νίκης Καραγάτση, προσθέτοντας το ξεχωριστό μακιγιάζ που επιμελήθηκε η Εύη Ζαφειροπούλου, που παρέπεμπε στη ζωγραφική ασφαλώς. Όλα αυτά τα φώτισε εξίσου ταιριαστά ο Αλέκος Αναστασίου, ενώ η μουσική της Nalyssa Green υπογράμμισε επιτυχώς τις εντάσεις, τις αγωνίες, τις εκπλήξεις, τις διαψεύσεις, τις έντονες αλλά και τις ζεστές στιγμές που υπήρχαν μέσα στο σπίτι των Καραγάτσηδων. Και βεβαίως, όλο αυτό το σύμπαν δεν θα μπορούσε να αναπαρασταθεί χωρίς τους ηθοποιούς.
-
CUE.grΉβη ΒασιλείουΟ Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθέτησε την παράσταση, ακολουθώντας την υποκειμενική επιταγή της μνήμης και παρουσιάζοντας ευφυώς τα γεγονότα μέσω του «πέπλου» της και σύμφωνα με τις υποκειμενικές διαστάσεις που δίνει σε πρόσωπα, πράγματα και γεγονότα…, χαρίζοντας στον θεατή μια ολοκληρωμένη… πραγματική και φανταστική άποψη του κόσμου της Μαρίνας Καραγάτση και αφήνοντας τον τελικά, να συμπληρώσει με την δική του υποκειμενική κρίση την προσωπική, αλλά βαθιά και ουσιαστικά ανθρώπινη ιστορία της συγγραφέως... [Οι ηθοποιοί υποδύθηκαν τους ρόλους] αναδεικνύοντας τις προσωπικότητες και τις ιστορίες των ηρώων με τις πιο βαθιές και φωτεινές τους αποχρώσεις σε μια παράσταση που ξεκινά από μία προσωπική υπόθεση για να φτάσει σε μία ανθρώπινη αλήθεια: Η ζωή δεν είναι ούτε ωραία, ούτε άσχημη. Η ζωή είναι γεγονότα, κίνηση, αισθήματα, συναντήσεις και άνθρωποι.