Σας ενημερώνουμε ότι η χρήση των cookies επιτρέπει την αρτιότερη περιήγησή σας στην ιστοσελίδα μας. Επιλέξτε «Αποδοχή Cookies» για να συνεχίσετε ή «Περισσότερες Πληροφορίες» για να δείτε λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies.

Περισσότερες Πληροφορίες
ENGLISH ΕΛΛΗΝΙΚΑ

13 Μαΐου 2022
Κριτική της παράστασης Labor
article image
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Παρανοϊκό και καθηλωτικό. Σκοτεινό και πολύχρωμο. Θα μπορούσα να μιλήσω για μία αλμοδοβαρική προσέγγιση στη σκηνοθετική ματιά της Έμιλυ Λουΐζου, αλλά δε θα ήταν αυτή η αλήθεια. Γιατί η κ. Λουΐζου δημιουργεί μία κινηματογραφική ροή στη σκηνή του θεάτρου, που σου κόβει την ανάσα, σου παίρνει την ανάσα, δημιουργώντας ένα αλλόκοτο, αλλοπρόσαλλο, παράλογο σύμπαν, στο οποίο οι θεατές βυθίζονται ανυποψίαστοι. Η σκηνοθεσία υπηρετεί πιστά αυτά τα στοιχεία του κειμένου της Ανθής Τσιρούκη και γεννά κάτι καινούργιο, δημιουργώντας ένα αυθεντικό έργο τέχνης οι ρίζες του οποίου βρίσκονται στον τρόμο, στο θρίλερ κι όσο αυτές οι ρίζες ανθίζουν μπλέκονται με τον υπερρεαλισμό και καρποφορούν τον πόνο, την απώλεια και την σκληρότητα που βρίσκεται σε κάθε τραγωδίας.

Η Ιωάννα Παππά και ο Στέλιος Μάινας είναι ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών που έχει καταφέρει να νικά τον χρόνο και να ζει σε μια ατέλειωτη απομόνωση. Μέχρι εκείνο το βράδυ, που την πόρτα του σπιτιού τους χτυπά ένας νεαρός, ο Ορέστης Χαλκιάς. Είχε μόλις ένα ατύχημα και δεν θυμάται ποιος είναι. Τον φιλοξενούν και τον περιθάλπουν. Όσο περνάνε οι μέρες όμως, το ζευγάρι δένεται όλο και περισσότερο με τον νεαρό. Αρχίζουν να παρεμβαίνουν πάνω στην εμφάνισή του με νυστέρι και ψαλίδι. Καθώς το πρόσωπο του ξένου αλλάζει, γίνεται παιδί τους.

Μέσα από τρεις συγκλονιστικές ερμηνείες που δένουν αρμονικά μεταξύ τους ξετυλίγεται αυτό το παράξενο κουβάρι, όπου το κακό και η παράνοια κυριαρχούν. Το πολυδιάστατο ταλέντο των τριών ηθοποιών γεμίζει τη σκηνή με μία αύρα που σε παρασύρει μέσα στο σκοτάδι του κειμένου κι άλλοτε οι ηθοποιοί μοιάζουν με καλοκουρδισμένες μαριονέτες κι άλλοτε με τους απόλυτους εξουσιαστές της θεατρικής σκηνής.

Αυτή η πρωτότυπη σύλληψη κατάφερε να αποτυπωθεί με έναν απροσδόκητα πρωτότυπο τρόπο που με έκανε να πιστέψω στο «Νέο Αίμα» στο πλαίσιο του οποίου παρουσιάζονται στη σκηνή του θεάτρου τα δύο θεατρικά έργα που αναδείχτηκαν ως τα εντελέστερα από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής, που καθοδήγησαν ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης και ο Θανάσης Τριαρίδης.

Mαριλένα Παππά, θεατρο.gr, 13.5.2022

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ